Saturday, August 6, 2011

Dairi mama ^_^



Assalamualaikum.....
Baru dapat update blog hari ni......selalu on9,tp malas mau update blog....hehehe
Alhmdulillah..selepas beberapa bulan nikah dan berkahwin...aku dah mula rasa mual2,pening2,dan sakit2 badan selalu sebab masuk angin....hehe... rupa2nya
aku mengandung...sekarang dah mau masuk 3 bulan.... baby boy atau girl,aku terima saja,mana2 yg Allah bagi.......


Lain rasanya...x sama mcm keadaan kita biasa yang nda mengandung....segala bau- bauan pun selalu tidak di senangi apa lagi bau "bawang goreng" dan wangi- wangian orang yang boleh memeningkan aku..... semua nda kena..... sampai makanan pun yang dulunya aku suka sgt2 jadi x suka.... huhuhuhu...... macam2 yang mau d makan....tp yang susah2 mau d dapati d kawasan tempat keja ku ni.... contohnya "pizza" padahal aku tinggal dan keja d kwsan pedalaman yang dikelilingi bukit bukau dan boleh d kata gunung kali, sebab tinggi2...tp indah tempat ni.... ada air terjun juga d tepi jalan...tp aku belum pernah pergi...sbb papa baby blm bawa lagi....hehehe....

Sepanjang aku rasa semua ini... aku terfikir pasal mak ku dulu mengandungkan aku selama 9 bulan..... tp mak ku plak nenek ku kandungkan selama 7 bulan saja.... jadi x heran juga...sebab baby memang dah kuat juga masa 7 bulan tu...cuma dia kecil....huhuhu
baru aku rasa mcm mana keadaannya yang selalu rasa letih dan lemah.... tapi apa yang selalu aku buat untuk mak ku....??...mgkn belum ada....aku mau betul p umrah ngn bapa ngn mak.... dulu aku rancang bila dah keja aku mau simpan duit blh pg sama2 dorg..... aku x tefikir mau p jalan2 mkn angin tempat lain selain mau p sana.... huhu... tp masa berlalu sangat pantas.... blm pun sempat rasa keja lama, rombongan lelaki dah sedia.... aku serahkan semuanya pada mak ngn bapa.... aku ikut saja..... ada yang heran napa aku kawin tiba2.... padahal,,,keluarga kedua2 pihak dah lama setuju... cuma aku tidak pernah cakap2 terus terang ngn org2 atau kwn2... aku takut mau hebohkan... aku takut semua tu x jadi.... sampai la masa nikah tu..... tidak ramai kawn yg tau.... sbb majlis nikah dan resepsi kami buat pda hari yang berlainan.... ini kerana, dikatakan tarikh resepsi dan nikah yang baik... maka d buat berlainan..... pada 30.5.2011.... majlis yang berlangsung serentak d kampung ku d 7 buah rumah.... bayangkan....semua mau tarikh ini untuk duduk sanding...mgkn juga ada yang nikah time tu.....hehehe... dan majlis di teruskan plak d rumah pengantin lelaki pada 5.6.2011..... penat juga.... tp banyak sebenarnya gmbar yang cantik2 aku mls mau upload....hahaha.....

Sekarang aku doakan anak ku ini boleh lahir melihat dunia juga...mcm aku... hehehe.... biar dia boleh hidup dan bernafas pada udara yang sama mcam mama dan papa dia.... hehehe
syukur Alhmdulillah....syukur sangat....

aku harap mereka2 yang mengandung tu....tabah membawa anak yang ada dlm rahim....hehehe
yg tidak bersyukur dengan kejadian anaknya.... bersyukurla... izinkan dia untuk lahir melihat dunia.... jgn d buang merata2.... walau mcm manapun dia boleh tumbuh dalam rahim.... dia tetap manusia..... biar apa org ckp yg penting ank itu masih dilindungi.... amin......

JANGAN BUANG BAYI...............!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...