Wednesday, August 10, 2011

Cerita Ramadhan saya


Assalamualaikum....



Alhmdulillah, hari ni dah masuk hari ke 10 kita berpuasa... terasa sangat sebab jauh dari rumah dan yang paling terasa sebab tahun ni ramadhan pertama ku dengan hubby... sepanjang menjalani ramadhan ini, cuma kami berdua saja.. insyaAllah tahun depan ramadhan dengan baby plak..hehehehe.... Dulu bagun masak sahur untuk keluarga dengan bapa atau mak... kadang2 kakak.... Tapi kali ni aku bagun masak dan bersahur cuma berdua dengan hubby.... sunyi...kadang2 kami nda terasa pun ini dalam bulan ramadhan.,..huhu.... Apa lagi tempat aku keja ni jarang penduduknya beragama islam...... sangat2 terasa..... cuma kalau dapat keluar pergi pekan saja baru ada suasana ramadhan sebab ada bazar yang jual macam2.....hehehehe....



Aku ngn hubby sibuk sangat keja....tapi aku keja sampai jam 2 saja.... Tapi dia keja sampai petang kadang maghrib baru sampai rumah..... penat juga....kesian aku tengok hubby....selalu penat....tapi jarang sekali dia mengeluh..... paling pun dia cakap "banyaknya keja hari ni, ramai costumer dtg bengkel"....... dah tu cuti dalam sebulan cuma 2 hari..... padahal banyak pekerja juga bengkel tu.....kalau la dia buat dari isnin hingga jumaat tu begilir2 cuti seorang2....ada juga yg dpt rehat seminggu sekali....walaupun sabtu ahad nda dapat cuti sebab hari ramai orang dtg bengkel......huh!...

Ramadhan taun lalu sangat berbeza dengan tahun ni....taun lalu ramadhan yang aku lalui sangat2 menguji mental dan fizikal ku.... Tapi, Alhmdulillah semuanya telah selesai dan akhirnya aku ada dengan hubby.,.... ^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...