Friday, September 17, 2010

KENYATAAN

Kadang2....aku lemah betul....susah mahu terima kenyataan hidup ini...rupanya semakin kita dewasa,makin banyak yang harus kita lalui....tapi..kuatka juga aku untuk tempuhi semua ini...
kalau la kita boleh jadi kanak2 saja....tapi itu mustahil....dulu masa kecil2 selalu mau jadi dewasa..gembira tengok orang pergi kerja...bahgia juga bila tengok orang kawin dan bahagia...rupanya kenyataan hidup itu banyak pahit manisnya....

............................................

Apa la mugkin cerita hidupku ni...sampai sini saja,lemah sudah aku untuk tempuhinya....macam mana kalau nanti ada yang lebih pahit untuk ditelan.....Ya Allah....mungkin saja,kalau aku selalu dekat padaMu,aku akan merasa ketenangan dalam hidupku....sampai sekarang....aku belum temui ketenangan yang aku cari...... Ya Allah...pimpinla daku untuk menempuhi semua ini....aku hambaMu yang sangat lemah ya Allah....aku ingin mencari ketenangan itu....
Cerita hidup ini masih panjang....aku harapkan ada hikmah dibalik semua ini.....seksanya aku rasa begini......cuma Allah yang benar2 mengerti rasaku....dia yang lebih Mengetahui dan mendengar suara hati yang tidak dapat diluahkan pada sesiapa pun.....aku harap..ada sinar baru dalam hidupku yang semakin gelap dan jauh dari jalan Mu ya Allah....

......................................................

Dalam perjalanan ni....aku percaya suatu hari nanti akan ada kegembiraan dalam hidupku......bukan bermaksud aku tidak pernah gembira.....mungkin kerana terlalu memikirkan kedukaan itu....aku biarkan hatiku diselubungi kesedihan...ku biarkan jiwaku dipalit keresahan.....ku selimuti fikiranku dengan ketidakwarasan yang mengganggu,hingga aku lupa makna percaya...makna kasih sayang yang sebenarnya....aku tipu diri sendiri dan dirinya..kerana mahukan layanan yang lebih baik dari dia,aku sanggup sakiti diri sendiri....tanpa aku sedar,sebenarnya aku juga sakiti dirinya........maafkan aku ya sayang.....aku khilaf....sedangkan kau sendiri dalam masalah,aku pula tidak habis2 menyusahkan hatimu....aku cuma kagum dengan kekuatan hatimu,,,,boleh "cool" sedangkan masalah yang kita lalui ini boleh dikategorikan masalah besar....dan ditambah dengan masalah yang membabitkan dirimu dan itu juga masalahku kerana masalahmu,,,masalahku juga....aku sayang sangat dengan dirimu sayangku....dan kau juga yang selalu mengingatkan aku bahawa semua ini pasti ada hikmahnya.....INSYAALLAH....kita akan temui jalan penyelesaiannya......................Aku sayang dan aku pasti cintakan kau.............(Abg...Bie...papa)............walaupun mugkin nanti semua ini hanya kenangan dalam hidup kita.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...