Sunday, September 12, 2010

Sayu...


Sayu plak hatiku bila tgk seseorang menangis kerana seseorang.....aku sedih bila orang lain sedih dan meluah dengan aku.....aku sedih sebab aku pun rasa perasaannya....aku pun tak tau kenapa begitu....mungkin sebab kami selalu kongsikan rasa sedih dan gembira kami bersama.....aku sayang dia mcm mak aku sendiri....setiap kali dapat jumpa dia..aku rasa mcam aku jumpa mak sendiri...setiap kali aku jumpa dia juga....dia peluk aku mcm anaknya sendiri.....sayunya aku rasa....
asal bercerita...mesti matanya berair.....mungkin kerana terlalu sedih...setiap kali itu juga aku kuatkan hati untuk tidak menitiskan air mata...aku tidak mau menambahkan kesedihannya.....
pernah sekali tu,aku menagis..kerana aku sudah tidak dapat lagi menanggung perasaan sedih itu...dapat bercakap dengannya melalui telefon sja pun sudah cukup buat hatiku tenang....dia bisa buat aku yang lemah ini bersemangat dengan nasihatnya....cuma berserah pada ketentuanNya....
BESABAR.....SABAR.....dan SABAR......memang sabar sebenarnya tiada hadnya.....aku yakin
dan dia meyakinkan aku bahawa semua kesediahan dan kedukaan ini akan ada balasan kebahagiaan dan kegembiraaan kelak.......aku yakin....YAKIN...dan TAWAKAL atas semua ini....PERCAYA PADA JANJI ALLAH PADA KITA.....IKHLAS TERIMA SEGALA KETENTUANNYA......aku REDHA.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...