Monday, August 23, 2010

Rumit

Hari ni masuk hari yang ke-13 kita berpuasa.. terasa cepat sangat masa berlalu..bapa plak selalu mengadu sakit dada..mak yang tak pernah berhenti berdoa buat kami semua.. lepas solat subuh tadi,aku lansung tak rasa ngantuk lagi... aku ingat aku nak cerita sedikit mengenai kehidupan..
layakka aku untuk bercerita mengenainya.. Jika saja aku dapat meluahkan segala yang terkandung dibenakku ketika ini,aku pasti ramai yang akan menganggap aku sudah tidak waras..aku derhaka pada kehidupan dan kepada mereka berdua insan yang seharusnya aku kasihi dan aku jaga sepertimana mereka menjaga dan mengasihiku sewaktu kecil ku... Mak, bapa.... maafkan saya...
Aku terasa perit didada untuk aku ceritakan semuanya..fikiranku jadi berasak2 untuk aku fikirkan jalan penyelesaian untuk semua dugaan ini..aku rasa lemah sangat dalam menempuhinya.. buat mereka yang tidak mengetahui cerita sebenar2nya,aku harap berhenti dari menekan keadaan......

setiap kali aku ingat balik kejadian malam tu..aku pasti..aku la orang yang paling bersalah dalam hal ini...aku yang memilih jalan ini..dan aku yang seharusnya menanggung akibat dari semua ini..
aku tak kisah jika mereka2 tidak dapat memaafkan aku.. aku cuma harapkan kemaafan dari mereka berdua...yang telah aku sakiti hati dan perasaan mereka...aku pasti tidak dapat memaafkan diriku sendiri.. Aku berdosa dan bersalah pada mereka... Dia yang aku cintai juga..Maafkan aku... aku tau kau sayangi aku..cuma aku harap kita boleh bersama2 dalam menempuhi duagaan ini...aku tidak mau kau berputus asa...aku doakan ada yang lebih baik ditakdirkan buat kita..aku harap kau bisa keluar dari masalahmu sendiri..aku tahu sekasar apa pun kau pada luaran ,tapi hatimu lebih lembut dari hatiku...

Bila jiwa dan fikiranku tidak pernah merasa ketenangan lagi... apakah ini ujian dariNya...
Esok atau ka nanti....mungkin kah semua ni akan berakhir dengan sesuatu yang lebih baik...
aku mengharapkan dan mendoakan sesuatu yang pastinya semua adalah yang sempurna yang telah ditentukan olehMu ya Allah...

airmata yang tidak pernah kering dari mataku,dari hatiku pasti tidak bermakna jika aku tidak mampu untuk menebus semua kesilapan dan kekhilafan ini... Bantula aku ....

Ya Allah...aku bersujud padaMu... Aku ikhlas menerima semua ini.......
Ampuni aku yaAllah..yang sering melupakanMu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...